perjantai 12. joulukuuta 2014

Hanoi

Onneksi valitsimme Audreyn kanssa lentomatkan Hanoihin bussin sijaan. Bussimatka nimittäin olisi maksanut 40 euroa ja kestäny 36 tuntia. Lento taas kesti tunnin ja maksoi 75 euroa.


Vietnamia olen odottanut eniten tällä reissulla ja se ei todellakaan ole tuottanut pettymystä. Täällä vain on todella kylmä. Lämpimiä pitkähiaisia minulla on mukana vain yksi fleece ja se onkin ollut päällä jatkuvasti. Aurinko ei paista ja taivas on harmaa, mutta se on varmaan teille tuttua. Täällä on tällä hetkellä talvi ja Filippiineillä oleva hurrikaani tuo tänne jatkuvia sateita. Siksi ostinkin North Facen goretex takin 40 eurolla. Onneksi en raaskinut Suomessa ostaa hyvää vedenpitävää takkia.


Täällä ollenssani olen pääasiassa harrastanut lempipuuhaani hortoilemista ja voisinkin tehdä sitä loputtomiin. Hostellini on vanhassa kapungissa ja heti kun ovesta astuu ulos on keskellä hallittua kaaosta.


Liikenne täällä on aivan järkyttävää. Luulin, että se oli katastrofi Delhissä tai Bangkokissa, mutta sillon en ollut vielä käynyt Hanoissa. Pari päivää meni ihmetellessä että kummallahan puolella tietä täällä ajetaan, mutta totesin, ettei sillä ole mitään merkitystä, sillä kaikki ajaa missä sattuu. Katua ylittäessä ei auta kuin ottaa toiselta puolelta tietä jokin kiintopiste ja kävellä sitä kohti. Sillä ei ole mitään merkitystä palaako sinulle punainen vai vihreä valo.

Mitä kaikkea sitä voikaan pyörän kyydissä kuljettaa.
Maljakoita, miksipäs ei? Näin myös yhden pyörän tarakalla kolme elävää sikaa.
Mitäs tällaisesta elintarvikkeiden käsittelystä Suomessa sanottaisiin?
Vietnamilainen ruoka on parasta ruokaa tähän mennessä. Missä lie on annoksen kana kynitty.

Kotikatu



Audrey suuntasi etelään pari päivää minua aikaisemmin ja nyt olen ensimmäistä kertaa kuukauteen yksin. Tuntuu oudolta, mutta toisaalta on todella kivaa vaihtelua. Ei tarvitse selitellä kenellekään , jos haluan maata päivän hostellilla, voin itse päättää milloin syön ja missä ja mikä parasta, pääsen heti lähtemään hostellilta kun minä olen valmis.

Opetan pahoja tapoja vanhoille ja uusille tuttavuuksille. Audrey, Chad, Ceasar ja Megan

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti