keskiviikko 25. toukokuuta 2016

Don't call it a dream, call it a plan

Äkkiseltään voisi ajatella, että mitä enemmän reissaa sitä vähemmän on paikkoja missä haluaa käydä. Jokainen muutaman matkan tehnyt kuitenkin tietää että tilanne on täysin päinvastainen. Ensi talven reissua olen yrittänyt miettiä ja suunnitella, mutta maailmassa on niin paljon paikkoja minne ehdottomasti haluan. En ole koskaan ollut mikään rantaihminen. Saan auringosta päänsärkyä ja palan todella herkästi. Siispä kaukomaista haaveillessani mielessäni ei siinnä palmut, valkoinen hiekka ja turkoosi meri vaan vuoret, kulttuurit, historia ja värit.

Aluksi ajattelin listata minun TOP3 haaveet, mutta lista paisuikin täysin ymmärrettevästi TOP6:ksi.

1. Nepal

Himalaja ja Mount Everstin Base Camp trekki.

Kuva täältä
2. Pääsiäissaaret (Chile)

Olen aina ajatellut että sitten kun olen tuolla, olen todella kaukana kotoa.

Kuva jonka Etelä-Amerikasta tuttu Steve lähetti minulle facessa kun olin tiistaina iltavuorossa
3. Ecuador

Tänne oli suunnitelmissa mennä jo viime talvena. Ah, mikä luonto ja ne Galapagossaaret...

Kuva täältä
4. Japani

Erityisesti Kyoto ja siellä asustavat geishat. Kirsikankukatkaan eivät olisi pahitteeksi.

Kuva Pinterest
5. Islanti

Miten niin pieneen saarivaltioon mahtuu niin monta kaunista ihmettä?

Kuva täältä
6. Marokko

Eksoottinen aavikkomaa. Täällä varmasti saa todella keskittyä, ettei mukaan tartu ainoatakaan "tarpeellista" lamppua tai mattoa.


Kuva täältä
Tavoitteena on vuoden sisällä saada kaksi kohdetta listalta pois (tai varmaan pikemminkin vaihdettua toisiin). Mutta mitkä kaksi?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti